Sokakat érdekel, hogy mi az ára egy lakóautó építésnek. Mi ebben a bejegyzésben csak az anyagi értelemben vett árakat fogjuk taglalni. A rászánt idő, energia az mérhetetlen. 😄
Természetesen erről is elmondható, hogy nagy különbségek lehetnek annak függvényében, hogy milyen igényei, vágyai, elképzelései vannak az embernek. A lakóautó építés áránál a határ a csillagos ég is lehet.
Mi, ahogy a korábbi bejegyzésekből láthatjátok, igyekeztük a lehető legegyszerűbb rendszereket kialakítani, ésszerű kereteken belül. Van, amin természetesen nem lehet, vagy nem szabad spórolni.
A mi elképzelésünk az volt, hogy olyan legyen ez a lakóautó, amiben télen-nyáron lehet élni. Szerencsénkre elég tág komfortzónával rendelkezünk (és ennek tágítását folytatjuk is). 😁
Soha nem titkoltuk, hogy mi összesen, a furgon megvásárlásától kezdve a hivatalos műszaki vizsgáig nagyjából 4,2 M Ft-ot költöttünk erre a projektre.
Azért írom, hogy nagyjából, mert bár nagyon pontosan igyekeztünk vezetni a kiadásokat, lehetnek olyan tételek, amik kimaradtak a listából, illetve van néhány olyan dolog is, amit megvettünk, és mégsem volt rá szükségünk, tehát felesleges kiadás volt.
Nézzük meg, miből áll ez az összeg pontosan
A furgonunkat közel 1 M-ért vettük, erre jön még a papírozás ára, majd 500.000 Ft a lakatos díja, aki kipofozta a rozsdából, és ellátta alvázvédelemmel.
Tehát csak az, hogy legyen egy alap a lakóhoz, 1,5 M Ft volt, ehhez jönnek még egyéb kis csecsebecsék, hogy a rádiót ki kellett cserélni, új gumiszőnyeg kellett, illetve mi magunknak festettük le a furgont a lakatolás után. (Mindent nem fogok felsorolni 😅)
Maradt tehát 2,7 M minden másra, ami nem a furgon maga. Ebben is sok dolog van még, műszakira felkészítő szervíz, olajcsere, stb.
Az a mutatvány, hogy a furgonunkból hivatalosan lakóautó lehessen, tehát a hivatalos papírozása összesen 220.000 Ft-ba került. Ebben benne van a járműtervező mérnök díja, a vizsgadíj és előzetes engedély, az új forgalmi kiállításának a díja és a rettegett regisztrációs adó is. Ezt a kategória váltás miatt kellett kifizetnünk. A vizsgáról készítettünk egy videót is.
A szervíz a vizsga előtt 270.00 Ft volt. Szélvédő csere, és néhány „apró finomítás” volt csak…
Újabb 500.000 Ft, ami még mindig nem a lakóautó építés ára.
A 2,2 M Ft volt körülbelül az az összeg, amit a beépítésre költöttünk. Ebben nagyon sok dolog van benne, nagyságrendileg ami jelentős lehet, az a faanyag a padlóhoz, burkolathoz, bútorokhoz, és azoknak a kezelése (lazúr és szerszámok is) kb. 500.000 Ft.
Az elektromos rendszerünk, napelem, akkumulátor, kábelek szintén hasonló nagyságrenddel kerül a képbe.
És a fennmaradó 1,2 M Ft-ban van minden más. A szigetelés, az ablak, a fűtés, a beépített használati tárgyak (mosogató, zuhanyzó, hűtő, gáztűzhely), a vízrendszer, a függönyök, a kispolcok, ragasztók, csavarok és egyéb csecsebecsék.
Természetesen ezek nem pontos adatok, csak nagyságrendileg szerettük volna bemutatni, hogy mi mennyit költöttünk erre az egyszerűbb konstrukcióra.
Azért mondom, hogy egyszerűbb, mert igyekeztünk a nem létfontosságú dolgokat nélkülözni. Nekünk például nincs klíma se a furgonban, se a „lakrészben”. Nekünk ez nem volt fontos, van aki pedig egy percig nem bírná nélküle.
Ezért mondom, hogy ez minden igény és elképzelés függvénye. Mi is tudtunk volna sokkal többet is elkölteni. 😄
Vagy kevesebbet is.
Pingback: Lakóautó építés házilag - KalandKalap
Sziasztok! Most bukkantam erre az irományra. Első körben gratulálok, hogy végigcsináltátok a procedúrát, nem lehetett egyszerű. Nos, párommal mi is agyalunk ilyesmin csak ez a sok pénzbeni lehúzás eléggé zavar minket. Már önmagában abban a szakaszban is, míg egy furgonból lakóautó lesz. De konkrét kérdésem volna, ha olvassátok ezt, és akartok, érdekelne a válaszotok. Oké, kész a járgány, és aztán? Mennyi az éves kötelezö bizt, milyen bónuszban, ill mennyi telj.adót fizettek rá? Vizsgáztatni gondolom 2 évente kell ezt is… így van? És ez sima vizsga vagy külön az elektromos rendszert is át kell vizsgáltatni villanyszerelővel? A vizsgáztatásnak milyen költsége van úgy tokkal vonóval? Van-e bármi egyé adó vagy fizetnivaló a normás autós adókon túl, csak azért mert ez lakóautó? Ill, a köt.biztosítása feláras esetleg az autó belső berendezése miatt? Csak ennyi kérdés… 🙂
Üdv: Gábor.
Szia! Ez a téma nagyon sok mindentől függ. Nekünk két éve volt a vizsgázás, erről egy videónk van is fent az interneten és ott ennek a költségeit részletezzük. De ez azóta változhatott. De nekünk az extra költség mérnök, műszaki, érintésvédelem tehát ami szakembert igényelt és a regisztrációsadóval durván 300e volt max. Ez ahhoz, hogy hivatalos lakóautó legyen. Ez egyszeri költség és így a forgalmiban is személygépjármű lesz, amivel az éves költségei viszont kevesebbek, mint egy furgonnak. Évente nekünk 50-60 között van a biztosítás, semmi extránk nincs csak a kötelező. Utána jártunk, ha mindent lebiztosítanánk a belső részt akkor kb 500e lenne évente és rengeteg macera. A biztosítás mellé még a kocsi adó van ami kb 15e egy évre (ez is autó függő). Vizsga 2 évente mint, egy normál autónál és az érintésvédelem az 5évente. Semmi extra költség nincs, csak mert lakóautó. Viszont ha megállít egy olyan rendőr, aki jobban jártas ebben, az komoly büntetést, akár több száz ezer forintot is kiszabhat és ideiglenesen a forgalomból is kivonják addig amíg nem lesz vagy vissza alakítva, vagy rendesen hivatalosan megcsinálva. Szóval mi azt ajánljuk, hogy érdemes megcsinálni és nem kell félni utána. Van egy költsége meg kicsit utána kell járni a dolgoknak, de hosszú távon biztosan megérősebb.
Sziasztok!
Azt irjátok, hogy van egy lakásotok aminek az ablaka bárhová nézhet. Ezzel szemben nem látok ablakot az auton, legalábbis az oldalán.
Azt nem terveztétek? Nekem az lenne az egyik legfontosabb (enyhén klausztrofobiás vagyok).
Ha más átalakitást nem végzek, csak két oldalablakot tetetek be, akkor is végig kell csinálni az egész átminösitési procedurát?
Szia! jól látod, nincs oldalt ablak, csak hátul és a tetőn
úgy gondoljuk, hogy ha csak ablak kerül be, hivatalosan akkor is át kell vizsgáztatni, de a pontosítást miatt kérlek írj privátban, elküldjük a mérnökünk elérhetőségét, aki minden kérdésedre is tudja a választ
Szia! Nem vagyok benne biztos hogy ez e a privát, de a mérnök elérhetöségéért hálás lennék.
Ideirom az email cimemet is (bár lehet hogy kimoderálják): tlukacs@uci.edu
Köszi!
Tamás
opció lehet még a kisbusz kategória is, ami full ablakos, személygépjármű
Sziasztok! Először is nagyon ügyesek vagytok! 🙂 mi is hasonlót tervezünk és beállnék a sorba a mérnök elérhetőségéért. Nagyon köszi! 🙂
Üdv Zsófi
bellomuhely@gmail.com
írtunk emailt neked