A lakóautó építés ára

A lakóautó építés ára

Sokakat érdekel, hogy mi az ára egy lakóautó építésnek. Mi ebben a bejegyzésben csak az anyagi értelemben vett árakat fogjuk taglalni. A rászánt idő, energia az mérhetetlen. 😄

Természetesen erről is elmondható, hogy nagy különbségek lehetnek annak függvényében, hogy milyen igényei, vágyai, elképzelései vannak az embernek. A lakóautó építés áránál a határ a csillagos ég is lehet.

Mi, ahogy a korábbi bejegyzésekből láthatjátok, igyekeztük a lehető legegyszerűbb rendszereket kialakítani, ésszerű kereteken belül. Van, amin természetesen nem lehet, vagy nem szabad spórolni.

lakóautó építés ára
Andor, a kalandor

A mi elképzelésünk az volt, hogy olyan legyen ez a lakóautó, amiben télen-nyáron lehet élni. Szerencsénkre elég tág komfortzónával rendelkezünk (és ennek tágítását folytatjuk is). 😁

Soha nem titkoltuk, hogy mi összesen, a furgon megvásárlásától kezdve a hivatalos műszaki vizsgáig nagyjából 4,2 M Ft-ot költöttünk erre a projektre.

Azért írom, hogy nagyjából, mert bár nagyon pontosan igyekeztünk vezetni a kiadásokat, lehetnek olyan tételek, amik kimaradtak a listából, illetve van néhány olyan dolog is, amit megvettünk, és mégsem volt rá szükségünk, tehát felesleges kiadás volt.

Nézzük meg, miből áll ez az összeg pontosan

A furgonunkat közel 1 M-ért vettük, erre jön még a papírozás ára, majd 500.000 Ft a lakatos díja, aki kipofozta a rozsdából, és ellátta alvázvédelemmel.

Tehát csak az, hogy legyen egy alap a lakóhoz, 1,5 M Ft volt, ehhez jönnek még egyéb kis csecsebecsék, hogy a rádiót ki kellett cserélni, új gumiszőnyeg kellett, illetve mi magunknak festettük le a furgont a lakatolás után. (Mindent nem fogok felsorolni 😅)

lakóautó építés ára
guruló minilakás az Olympus lábánál

Maradt tehát 2,7 M minden másra, ami nem a furgon maga. Ebben is sok dolog van még, műszakira felkészítő szervíz, olajcsere, stb.

Az a mutatvány, hogy a furgonunkból hivatalosan lakóautó lehessen, tehát a hivatalos papírozása összesen 220.000 Ft-ba került. Ebben benne van a járműtervező mérnök díja, a vizsgadíj és előzetes engedély, az új forgalmi kiállításának a díja és a rettegett regisztrációs adó is. Ezt a kategória váltás miatt kellett kifizetnünk. A vizsgáról készítettünk egy videót is.

A szervíz a vizsga előtt 270.00 Ft volt. Szélvédő csere, és néhány “apró finomítás” volt csak…

Újabb 500.000 Ft, ami még mindig nem a lakóautó építés ára.

A 2,2 M Ft volt körülbelül az az összeg, amit a beépítésre költöttünk. Ebben nagyon sok dolog van benne, nagyságrendileg ami jelentős lehet, az a faanyag a padlóhoz, burkolathoz, bútorokhoz, és azoknak a kezelése (lazúr és szerszámok is) kb. 500.000 Ft.

Az elektromos rendszerünk, napelem, akkumulátor, kábelek szintén hasonló nagyságrenddel kerül a képbe.

lakóautó építés ára
az elektromos kütyük miatt fontos a pöpec akksi és napelem, annak meg ára van

És a fennmaradó 1,2 M Ft-ban van minden más. A szigetelés, az ablak, a fűtés, a beépített használati tárgyak (mosogató, zuhanyzó, hűtő, gáztűzhely), a vízrendszer, a függönyök, a kispolcok, ragasztók, csavarok és egyéb csecsebecsék.

Természetesen ezek nem pontos adatok, csak nagyságrendileg szerettük volna bemutatni, hogy mi mennyit költöttünk erre az egyszerűbb konstrukcióra.

Azért mondom, hogy egyszerűbb, mert igyekeztünk a nem létfontosságú dolgokat nélkülözni. Nekünk például nincs klíma se a furgonban, se a “lakrészben”. Nekünk ez nem volt fontos, van aki pedig egy percig nem bírná nélküle.

Ezért mondom, hogy ez minden igény és elképzelés függvénye. Mi is tudtunk volna sokkal többet is elkölteni. 😄

Vagy kevesebbet is.

lakóautó építés ára
De így van 4,2 M Ft-ból egy minilakásunk, aminek az ablaka bárhova nézhet. 😊

One comment

  1. Pingback: Lakóautó építés házilag - KalandKalap

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.