Szóval más normális emberek (gondolom) kihagyják a lakóautó alapozás fontos és meghitt lépéseit és itt kezdik az építést. Van egy üres, használható, megbízható külső, belső, és műszaki tulajdonságokkal rendelkező furgonjuk. 😄
Mi eddig ezt készítettük elő, alapoztunk. Az utolsó két mínusz lépés a furgon festése volt. Kívülről egy lépés és belülről még egy, ami még szerencsére allépésekre is bontható.😄
A külső festés
volt a munka felelősségteljesebb része. A cél nem az volt, hogy patika legyen meg tökéletes, hiszen akkor nyilván rábíztuk volna profikra. De mivel ez látszani fog, ezért nagyon csúnya eredményt sem szerettünk volna kapni. Mi (a nem nagy igényeinkkel) elégedettek vagyunk a furgon külsejével. Csak azokat a részeit alapoztuk és festettük le, ahol félő, hogy megáll a víz és újra rozsdásodni kezd. Meg ahol javítva volt persze, mert ott nyers fémszínű volt. Szóval a pici karcolásokat, kavics vagy bármi okozta festék leverődéspöttyöket hagytuk.
Két okból:
- egész Orosházán nincs annyi festék (vagyis nekünk anyagi keretünk rá 😅), ami ezt a böszmenagy furgont befedné
- mivel már ígyis ütött-kopott néhol, visszafogottabb a külseje. Nem csillog-villog. Na meg mi sem bánjuk, ha utána a mi hibánkból újra leveri valami a festéket. Ez nem fényeznivaló szalonautó. Ez lakóautó (lesz).
A belső festés – valós lakóautó alapozás
nem volt annyira felelősségteljes ügy, mert ez a rész nem fog látszódni a szigetelés meg másegyéb miatt. Ellenben fontos, hogy egy szépen előkészített, megbízható alapot szigeteljünk majd. Szóval ne rozsdásodjon már be a burkolat alatt, mert az senkinek nem jó. De a festék nyugodtan megfolyhat, lehet kicsit foltos, csíkos. Szuper terep az újoncok betanulására. (Bár nyilván nem vállalunk senkinek ilyen jellegű munkát 😂)
Az utolsó mínuszlépés allépései
1. lépés
Ragasztómaradék végleges eltávolítása – ha hiszitek, ha nem, ez volt a munka legnehezebb része (ez több felvonásban, sok órában, millió eszközt igénybe véve történt. Egyrészt a ragasztó ellenállóságának, másrészt a váll és nyakgyilkos testhelyzetnek, harmadrészt a folyamatosan szembe és orrba hulló anyagoknak köszönhetően). Tudjuk, kell a maszk.
2. lépés
Rozsdás és rozsdásodásra ítélt felületek lecsiszolása. Na azért ez se volt piskóta, jobban izmosodott tőle a karunk, mint egy jó kondizástól. Szerencsére a csiszológépet az egyenetlen felületek miatt kevés helyen tudtuk igénybe venni, maradt a kézi csiszolás papírral, meg drótkefével. Meg néhol csavarhúzóval. Meg ami akadt.
3. lépés
A lecsiszolt maradványok, zsír, pókháló, por, poloska letakarítása. Hogy miért nem inkább valami magasnyomású vízspriccolót használtunk, azt nem tudom. De itt se apróztuk el. Először nagyjából le (és ki!- a furgon alja volt a legvészesebben takarítható ugye…) söprögettük, majd kisebb, pontosabb és finomabb eszközökkel töröltük le, végén egy zsírtalanító oldattal töröltük át. A padlót még előtte sima vízzel is át kellett mosni aprólékosan. Nem kevés felvonásos darab volt ez sem. A résekből még kompresszorral is kifújtuk amit kézzel nem lehet elérni.🤪
4. lépés
Maszkolás. Szép szín a fehér, de nem szeretnénk mindenhová. A lámpa pirosan szép. A hátfal pedig ki lesz szedve, így azzal nem is fáradtunk. Korábban nem is gondoltuk, hogy a hagyományos nagy kihajthatós újságpapírnak így lehet örülni. Ami nincs megtűzve vagy ragasztva.
5. lépés
Alapozás. Talán felesleges lépés is, hiszen a festék azt írta, nem igényel alapozást. Mi biztos ami biztos alapon azért alapoztunk is. Meg maradt is a külsőről néhány deci, így nem megy kárba. Na meg a lekapart rozsdás meg frissen bepótolt részeknél azért mégis jó, hogy van. Gondoljuk mi…
6. lépés
Tömítettük is körbe főleg az aljánál, meg előtte kicincáltuk a régi a résekből.
7. lépés
Festés. Két rétegben. Szélben. Felül és alul. Természetesen betartva a száradási időt. Befújva az összes kis tartó-, dísz-, és számomra-érthetetlen-okokból-keresztbe-menő-gerendák minden oldalát.
Mindent összevetve, sokat megspóroltunk azzal, hogy ezeket a lépéseket magunknak csináltuk meg. Na persze nem időt vagy energiát, mert ez a hosszú cikk hosszú napok eseményeit öleli fel… (meg se számolnánk, hogy a korábbi mínusz lépésekkel együtt mennyi lenne az annyi).
A lakóautó alapozás következtében nőtt az önbizalmunk és elég nagy sikerélményt adott. Sok dolgot megtanultunk ezáltal is, mert ilyet még egyikünk se csinált korábban. Na meg a furgonnal is jobban összecsiszolódtunk. 😉
Te hogyan csinálnád/ csinálod a lakóautó előkészítését, alapozását? Szakemberre bízod, vagy próbálkozol inkább önállóan?
Pingback: Milyen tévedések jöhetnek szembe a lakóautó építésekor? - KalandKalap