Lakóautó építés – Padló

Lakóautó építés – Padló

A szigetelés kapcsán nem tértünk ki arra, hogyan építettük meg a lakóautó padlóját, pedig azt is szigeteltük. Mivel ez egy összetettebb folyamat, külön bejegyzést szentelünk neki. Természetesen sok más lehetőség is van egy lakóautó padló elkészítésére, mi ezt a megoldást találtuk megfelelőnek.

Az első és legfontosabb lépés az volt, hogy a furgon padlóját megcsiszoltuk, eltávolítottuk a rozsdát, majd alapoztuk és festettük. Bár ezt az egész raktérben megcsináltuk. 😄

A padló alja

hogy a padló lemez gyönyörű hullámokkal, bordákkal díszített, ezért szintbe kellett hozni őket egymással. Ennek érdekében különböző vastagságú, magasságú és hosszúságú léceket helyeztünk el a padlón, amiket csavarokkal és ragasztóval is rögzítettünk. Ezek a lécek mind névre, pontos helyre voltak szabva, lecsiszoltuk őket, meg le is lakkoztuk, hogy tartós legyen. Nálunk ez egy ilyen becsípődés, hogy mindent le kell kenni.

Ez a lécrendszer adta a padlónk alátámasztását, illetve egy szuper keretet a gigantikus puzzle játékunkhoz.

A padló szigetelése

lépésálló XPS lapokból áll, amik 40 mm vastagok, így a lécek is ezt a szintet hozták. Ezekbe a remek négyzet alakú hézagokba vágtuk be méretre az XPS táblákat. Szuper elfoglaltság volt, miután megtaláltuk a megfelelő célszerszámot. (Nekünk az egy húzásos, szikével hasítás nem jött be, helyette egy kis kézi fűrésszel morzsáltuk szét az anyagot, amit aztán takaríthattunk kínkeservesen😂)

lakóautó padló

Miután minden kis hézag megkapta a kitöltését, a lapokat hozzá is ragasztottuk a padlólemezhez, hogy menet közben ne zizegjenek.

A padló ínyencsége még, hogy a szennyvíz rendszerünket is meg kellett tervezni hozzá, illetve ki is kellett építeni. A fenti képen látható a zuhanyzó lefolyója, ami találkozik a mosogató lefolyójával, és ők ketten együtt mennek tovább az alvázhoz rögzített szennyvíztartályba. Amit persze a padló elkészítése előtt mind mind el kellett helyezni. Nade erről majd a következő bejegyzésben írunk részletesen.

A padló maga

17 mm vastag nyár rétegelt lemezből áll. 2 táblából, összesen 3 részből. Azért 3, hogy ha esetleg baj lenne a vízvezetékekkel, vagy valamit bővíteni, szervizelni kell, akkor azt a darabot könnyebben fel tudjuk szedni, ami alatt a csövek futnak. A többit pedig soha nem szeretnénk felszedni. Nem volt könnyű. Súlyra sem, és a bevágása sem. Körülbelül 300x szor emeltük ki és be a táblákat, amikor próbáltuk tökéletesre igazítani az íveket a kerékjáratoknál. Centinként, aprólékosan, pontosan igyekeztünk haladni.

Természetesen a padlót is lecsiszoltuk és lekentük lazúrral. Aztán pedig beragasztottuk és lecsavaroztuk. Olyan giga csavarokkal, amiknek a vége az alvázon jön ki, és önzárós anyával rögzítettük. Kivéve azt a darabot, ahol a vízrendszer megy.

A padlónk különlegessége egyrészt, hogy még nincs kész. A munka végén, mikor a bútorok már bent vannak, lelakkozzuk a felső részét is, majd ha már nem dolgozunk, fúrunk, faragunk bent, akkor kap egy szép valamilyen borítást is.

Másrészt, hogy rajzoltunk rá egy térképet arról, hogy hol futnak a merevítő lécek, a vízvezetékek, illetve hol van csavarozva. Ezt azért tartottuk fontosnak, mert így talán könnyebb dolgunk lesz a bútorok rögzítésekor, nem fúrunk csavarba, se a vízvezetékbe, ellenben az extra merevítő, tartóelembe igen. Reméljük!

Ha a padlóval kapcsolatban még hiányzik valami, készítettünk egy videót is, és ha még ezután is van kérdőjel, írj nekünk egy üzenetet Facebookon.

Ha csak szimplán hozzászólnál, azt itt is megteheted 🤠

Nálad hogy néz ki a lakóautó padló?

One comment

  1. Pingback: Lakóautó építés otthon - A szennyvíz-rendszer kialakítása - KalandKalap

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük