Lakóautó építés – Szennyvíz-rendszer

Lakóautó építés – Szennyvíz-rendszer

Szeretnénk bemutatni, hogy mi hogyan oldottuk meg a lakóautó szennyvíz-rendszerét. Ez csak egy lehetséges opció a sok közül, nyilván mindenki az autójának, és az igényeinek megfelelően alakítja ki ezt is.

A használat során mi is levontuk a saját következtetéseinket, tanulságainkat, és valószínűleg legközelebb (ha lenne ilyen!😄) máshogyan csinálnánk.

Szóval a szennyvíz

Itt szigorúan csak a zuhanyzóból és a mosogatóból lefolyó vizet értjük, nincsen benne az a szennyvíz, ami mondjuk a háztartásokban a wc öblítéssel jár, meg amit az levisz. 😀

lakóautó szennyvíz
A szennyvíz-rendszer egy része, a hosszú cső a mosogató lefolyóját hivatott majd összekötni a tartállyal.

Amint az a képen látható, szennyvíz két helyről származik nálunk, az egyik a mosdó/ mosogató, a másik pedig a zuhanyzó. Mi a csöveket a padló alatt vezettük el. Arra kellett ügyelni, hogy megfelelő dőlése legyen, szögben legyen, hogy a víz valóban le tudjon folyni, és ne álljon meg, vagy neadjisten visszakússzon a csöveken.

Ez nem volt könnyű feladat, sok órányi agyalás, méregetés előzte meg a tényleges építési folyamatot. (Ez az a rész, amit utólag már mi sem a padló síkja alatt, hanem a furgonon kívül oldanánk meg, külön a zuhanyt és külön a mosogatót, így talán egyszerűbb lenne az építés).

Természetesen sok fejtörést okozott az is, hogy sok “normál, háztartási” elemet használtunk fel. (A zuhanytálca, a mosogató és annak a saját lefolyórendszere is ilyen.)

A szennyvíz tartály

lakóautó szennyvíz
Szennyvíz tartályunk egy 40 Literes műanyag üzemanyagtank

Nos, természetesen az sem erre a célra készült, de tökéletesen teszi a dolgát. Felül vágtunk neki egy beömlőt, alul pedig egy kivezető csapot kapott, amit műanyaghegesztéssel oldottunk meg. (Nem mi, hanem szakember, úgy-ahogy…). A kifolyó csaphoz egy natúr locsolócső csatlakoztatható, lehetővé téve a szakszerű leeresztést. 😇

Célunk az, hogy a lehető legnatúrabb, legkevésbé környezetkárosító anyagokat használjuk (sampon, szappan, mosogatószer), hogy az off grid leeresztéssel se legyen gond. Na meg szeretjük a természetet, nem akarjuk amúgy se szennyezni. 😁

nemcsak a csövekkel gyűlt meg a bajunk 😅

A szennyvíz tartály helye

Na igen, az sem volt könnyű menet. (Tudjuk, ezért érdemes a Ducato- családból alapot választani, ahhoz minden kompatibilis mindennel). A Master nem elterjedt lakóautó-alap, de kivitelezhető az építés, ha rugalmasak vagyunk. A szennyvíz tartályunk kb. egy helyre passzolt be az alvázon, így ez határozta meg azt pontosan, hogy hol lesz a zuhanyzónk odabent. 😄 Az egész építési folyamat során gyakorolhattuk a rugalmasságot és az újratervezés készségét pedig tökélyre fejlesztettük.

A tartály rögzítését zártszelvényekkel, menetes szárakkal, önzárós anyákkal, és laposvasakkal oldottuk meg. És a tapasztalat azt mutatja, hogy még teljesen teli, kb. 40 kilós állapotában sem sikerült elhagyni útközben, szóval mondhatni, a célnak megfelelő.

A lakóautó szennyvíz-rendszerének

ezen része került a padló alá, illetve az alvázon kívülre, a mosogató alatti elvezetés igazából az IKEA érdeme, szóval arról nem ejtenék szót. Összességében az mondható el a rendszerről, hogy igyekeztünk a lehető legegyszerűbben megoldani, mindenféle szivattyúk nélkül, a gravitációra bízva a dolgokat. Eddig panaszmentes a rendszer, reméljük így is marad. 🤞

Erről egyébként már közzétettünk réges-rég egy videót, de ha valaki nem szereti a hangunkat hallgatni, akkor neki itt van szöveges formátumban is. 😄

A későbbiekben születik majd egy cikk arról is, hogyan működik a friss/tisztavíz rendszerünk (nem az ivó, hanem amivel fürdünk, mosogatunk). Addig is, Kalandra fel! 🤠

UPDATE: A több hónapos, mindennapi használat során azt a tapasztalatot vontuk le, hogy ha hosszabban állunk egy helyen, ahol nincs kifejezett leeresztő, vagy nem tudjuk megoldani anélkül, hogy arrébb kellene állni az autóval, akkor a 40 liter bizony kevésnek bizonyulhat, ha főzünk és mosogatunk, akkor kb 2 nap alatt megtelik. Így a bővítés mellett döntöttünk, a mosogató kapott egy nagyon egyszerű külön tartályt belül, egy 20 literes kanna képében. Íme:

lakóautó szennyvíz
egyszerű bővítés a lakóautó szennyvíz rendszerében

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük