Tanulságok

Tanulságok

Minden folyamatnak kell, hogy legyen valami csattanója, valamiféle tanulságok mindig levonhatók. Ezt fogjuk most mi is levonni, hiszen egy fejezetnek a végére értünk. A furgon előkészítése lezárult, megérkeztünk a nullára, ahonnan a furgonból szépen lassan lakóautó válik. Kezdődik a báb állapot, a belső átváltozás.

Összefoglaljuk tehát a hernyó-állapotból leszűrhető tudást.

Hernyó állapot, hiszen az átalakulás még nem kezdődött meg, és szomorúan méltatlanul csak költözködésre, meg közlekedésre használtuk jobb sorsra érdemes járművünket. Meg párszor azért aludtunk benne (erről is fogunk majd írni).

Tanulságok a furgon vásárlás kapcsán

  • Legyünk rugalmasak, ne ragadjunk le egy típusnál. Mi eleinte hetekig csak Ducatos/Jumper/Boxer furgonokat néztünk, országszerte… Majd mikor azt tapasztaltuk, hogy az általunk meghatározott árkategóriában nincs megnyugtató állapotú furgon, kibővítettük a keresését. Szóba jött egy rövid ideig a Ford Transit (ezt elég sokan alakítják át lakóautóvá, nekünk nem voltak kompatibilisek a raktér méretei az általunk saccolt szükséges méretekkel), a Volkswagen, és a Renault Master is. Hosszas olvasgatás, nézelődés után azt a következtetést vontuk le, hogy a Master az, ami nekünk árban és kivitelezésben a leginkább megfelel.
  • Általánosságban a furgonok lelkét is kihajtják. Ugye ezek munkás autók. „Nem kell kímélni, bírja az. Nem baj, ha világít a lámpa, már ezt csinálja évek óta. Nincs annak semmi baja, csak a lámpa hülyéskedik. Megbír az 3 tonnát is. Nincs annak baja, keményebben kell a hármasba berakni. Kis erő kell hozzá. Elindul az kettesbe is. nem kell az egyest használni, az recseg.” … De! van remény! Vannak, akik a munkás autóra úgy gondolnak, hogy vigyázni kell rá, mennie kell, szervizelni kell (igen, néha rá is kell költeni), hogy rendben legyen, és tudjanak vele dolgozni, pénzt keresni. Ilyen a mi kis furgonunk is, szuper állapotban megőrizték nekünk. 🥰(Köszönjük!)
tanulságok
öröm és boldogság a vásárlás után
  • Próbáld ki. Te magadnak. Nem a jelenlegi tulaja, így érzed, hogyha valami rendellenes.
  • Nem a jármű kora az, ami számít, hanem hogy hogyan bántak vele.
  • (Bocsánat, ez nagyon szubjektív lesz): Ne kereskedésből… kevésbé leinformálható, van, hogy az eladó csak széttárja a karjait, hogy ő ugyan nem tud semmiről a járgány előéletét illetően. Könnyen zsákba macskát vehetünk.
  • Úgyis mindegyikre rá kell még költeni a vásárlás után, érdemes kalkulálni, hogy melyik hiba, javítanivaló fér még bele a büdzsébe, persze meglepetések is mindig akadnak. 😄
  • Ne add fel! A kitartás és a hosszas kutatás kifizetődik. Mi hónapokat csúsztunk az indulással, mert nehezen akadtunk rá a megfelelő furgonra, de megérte.
  • Ne sajnáld, ha a fél országot át kell utaznod. Hallgass a megérzésedre, nem azon a 10.000 Ft üzemanyag költségen fog múlni.
  • Nem baj, ha nem értesz az autókhoz, van jó pár videó, meg checklist, amiben okos emberek mondják meg, mire figyelj. Ha van ismerősöd, vidd magaddal, kérj segítséget, adjon egy kis gyorstalpalót. Mi is ezt tettük (nem értünk az autókhoz!). Itt találsz egy pár hasznos tanácsot (hamarosan), amit a tapasztalatunk alapján szedtünk össze.
tanulságok
mint új korában

A külső csinosítás során levonható tanulságok

  • Mi is képesek vagyunk arra, hogy nagyjából elfogadhatóra lefessünk egy autót kívülről. – Természetesen másét azért nem vállalnánk, de a sajátunkat megcsinálni „bulis” volt, és büszkék vagyunk az eredményre. 😀
  • Sokkal tovább kell a maszkolást megcsinálni. Szóval úgy sokkal feljebb, mert így a festékköd rászállt mindenhová, illetve éles határvonalat hagyott a lefestett és a le nem festett rész között. Majd hozzákopik a friss.
  • Csak kevés speciális, ehhez szükséges szerszámmal rendelkeztünk (kompresszor), ami ugyan nagyon jól jött. De azért jól esett volna ha meg tudjuk emelni és nem napokig/órákig görnyedve csiszolni, vakarni meg festeni.
  • Legyen elég hígítód. Sose bízz abban, hogy „Á, a garázsban úgyis lesz”. Nem lesz. Vegyél. (Ez nemcsak a festékhez szükséges, hanem az eszközöket is meg kell valamivel tisztítani…)
  • Adj a fotósodra is maszkot, ő is ugyanúgy lélegzi be a festék gőzét.
  • Igen, tényleg kell a kesztyű. Bár pár nap alatt azért lekopik a festék a bőrről. 😄
  • Lehet ám örülni és jó hasznát venni a Tesco újságnak is. (Maszkoláshoz tökéletes /bár az orosházi lap nagyobb/)
tanulságok
külső festés

A belső előkészítés során levont tanulságok

  • Vegyél nem burkolt furgont. Kivéve, ha a burkolt k*rvajó. Akkor megveheted azt is. (Ha nincs burkolat, látod is, hogy mivel állsz szemben, mi szerencsére megúsztuk felületi rozsdával nagyrészt)
  • Ha már burkolt a furgon, kérdezd meg az előző tuljat (ha megvan a kontakt), hogy milyen ragasztót használtak. Ha megtettük volna, valószínűleg sok órányi vakargatástól és nyakfájástól kíméltük volna meg magunkat.
  • Mindig olvasd el a festék dobozán található kiadóssági leírást. Tehát hogy hány négyzetméterre elég a festék, és vegyél belőle eleget, és plusz egyet. 😄
  • Hígítsd fel megfelelő állagúra a festéket, meg állítsd be jól az eszközöket, így nem a ruhádon meg a földön meg mindenhol landol a festék jó része.
  • Tarts szünetet néha, szusszanj egyet és mosakodj meg mielőtt a szempilláidon teljesen megköt a festék.
  • Maszkolj itt is jó bőven, vastagon, minden irányba, ha nem akarsz festés után egy hígítós ronggyal mindent áttörölgetni.
  • Lehetőleg ne szeles időben és ne potyogós levelű fa alatt fess…. 😅
  • Nem baj, ha nem tökéletes (nem is lesz az sose), mert úgyis be lesz még szigetelve, nem fog látszani. (Tökéletes tanulóterep!)
belső festés

Egyéb okosságok

  • Nem kell tökéletesre csinálni, ahhoz, hogy elég jó legyen. Meg lehet elégedni, ha valami már jó, és élvezni is lehet a munkát. Meg nem árt néha szünetet is tartani, örülni annak, amit elértél, megvalósítottál.
  • Baromi sokat lehet spórolni, ha bevállalós vagy a kényelmes helyett, és megbirkózol olyan feladatokkal is, amiről csak sejted, hogy meg tudod csinálni.
  • A büszkeség, hogy megcsináltad, és a tapasztalat, amit szereztél közben néha többet ér, mint az idő, amit eltöltöttél vele.

Elég is a bölcselkedésből, meg a tanulságok levonogatásából. Szóval most jön a munka java, a neheze. Az első lépés meg is van, mérnököt már szereztünk, mert persze hivatalos ügymenettel szeretnénk mindent intézni, igazi lakóautóvá változtatni zárt áruszállítónkat.

Ismeritek a lakóautóvá válás (a kategória váltás) rögös útját, lépéseit?

(Még mi sem, de semmi baj, Kalandra fel!) 🤠

One comment

  1. Pingback: Egy használt furgon vásárlás tapasztalatai - KalandKalap

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük