Lakóautó építés – tévedések

Lakóautó építés – tévedések

Amikor belevágtunk a lakóautó építés folyamatába, szinte rögtön szembejöttek velünk a tévedések is. Körök, melyek kikerülhetők lettek volna, ha előbb még többet tájékozódunk, mélyebben belevetjük magunkat a témába, és nem rögtön döntéseket hozunk.

Tévedések szembejöttek már a szigetelés megvásárlásakor

Nem néztük ugyan végig az összes youtube videót arról, hogy ki hogyan építi meg a lakóját, de azt láttuk elég sok helyen, hogy jól bevált gyakorlat – ugyanúgy, mint a házak szigetelésénél is – a kőzetgyapot + párazáró fólia kombó.

Így gondoltuk először mi is a hő elleni védekezést. Habár a mérnökünk óva intett tőle. Nem törődtünk vele, hiszen így szokták ezt mások is. Ő kiemelte, hogy a rezgés, mozgás, zötykölődés hatására egy idő után ez az anyag tömörödik. Logikusnak tűnt, de nem volt jobb ötlet, így bevásárolunk hozzá…

Három bála kőzetgyapot, párazáró fólia, ragasztószalag és a többi szükséges dolog. Ja meg alá még a zajcsillapító öntapadós bitumenlapok. Amik egyébként szépen tették a dolgukat, youtube-ra fel is tettük, hogy működik.😄

Összesen ezek a tévedések jópár tízezer forintot jelentettek, amelyeknek egy részét szerencsére sikerült eladni, vagy visszavinni az üzletbe, mikor újraterveztünk.

tévedések
jól kinéző tévedésünk, bekerültek a bitumen lapok

A tévedések kijavítása

Benne vagyunk lakóautós Facebook csoportokban, ahol az emberek nagyrészt segítik egymást, így kaptunk mi is egy kis súgást, anyagbeszerzést, tippeket, részletes útmutatásokat a B tervhez. Nem kellett túl sokáig győzködni minket, de valószínűleg eszünkbe sem jutott volna magunktól az ötlet. Valamiért a mi neten látott tapasztalataink alapján nem olyan népszerű (külföldön inkább), a Kaiflex nevű zárt cellás szigetelőanyag, amit különböző területeken alkalmaznak szigetelésre. Szimpatikusnak tűnt első blikkre, és a kontaktunk beszámolója alapján (aki jópár évvel ezelőtt ezzel szigetelte a saját lakóját) jó szolgálatot is tesz. Némi egyeztetés után be is szereztük a hozzávalókat, és nekiláttunk a munkának.

Amit természetesen az egyik tévedés kijavításával kellett kezdeni.

A már felragasztott bitumenlapok ugyan feleslegesek voltak, de nem feltétlenül akartunk volna tőle megválni, ha nem tartunk attól, hogy egy idő után ledobja magát a furgon oldaláról, magával rántva az új szigetelőanyagunkat is. Így aztán a szigetelést elég lehangolóan, a korábban első lépésnek hitt zajcsökkentő lapok levakargatásával kezdtük el…. Mindig csak ez a kapargatás. 😅

További melléfogás

Jelentkezett a vízrendszerünk megtervezése és megvásárlása kapcsán, mivel úgy gondoltuk, hogy a nagy áruház mindig több lehetőséget rejt magában, és figyelnek arra, hogy az alkatrészek kompatibilisek legyenek egymással. Így megvettük egy nagyobb barkácsboltban a szükségesnek vélt lefolyót és a csődarabok egy bizonyos részét is. Később persze rájöttünk, hogy sokkal több lehetőséget kínál egy szakbolt.

Ez ugyan nem jelentős kiadás, vagy veszteség, de mi sokat tanultunk belőle.

tévedések
boldog tanulási folyamatok ezek….

A tévedések összege

Körülbelül 60 ezer forint volt, amit eltapsoltunk a mi magunk meggondolatlan vargabetűire. Ennek kb a felét sikerült visszahoznunk eladással, vagy visszavitellel. Ez még nem tragikus így, valószínű, hogy lesz több is. De ha adhatnék magunknak egy tanácsot, akkor az az lenne, hogy:

Sokkal több lakóautó építős videót nézz meg, ÉS HALLGASS AZ OKOSAKRA!

Értem ezalatt a mérnökünket, meg egy olyan “mentort”, aki már épített, használja, és jó szívvel ajánlja a saját megoldását.

Nektek milyen tapasztalatotok van a lakóautók szigetelésével, építés során felmerülő kerülőkkel, zsákutcákkal kapcsolatban?

Milyen tanácsod, tipped, vagy szabályod, amit szívesen megosztanál azokkal, akik most vágnak bele?

One comment

  1. Pingback: Lakóautó szigetelés - Furgonból lakóautót otthon - KalandKalap

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük