Amikor belevágtunk a lakóautó építés folyamatába, szinte rögtön szembejöttek velünk a tévedések is. Körök, melyek kikerülhetők lettek volna, ha előbb még többet tájékozódunk, mélyebben belevetjük magunkat a témába, és nem rögtön döntéseket hozunk.
Tévedések szembejöttek már a szigetelés megvásárlásakor
Nem néztük ugyan végig az összes youtube videót arról, hogy ki hogyan építi meg a lakóját, de azt láttuk elég sok helyen, hogy jól bevált gyakorlat – ugyanúgy, mint a házak szigetelésénél is – a kőzetgyapot + párazáró fólia kombó.
Így gondoltuk először mi is a hő elleni védekezést. Habár a mérnökünk óva intett tőle. Nem törődtünk vele, hiszen így szokták ezt mások is. Ő kiemelte, hogy a rezgés, mozgás, zötykölődés hatására egy idő után ez az anyag tömörödik. Logikusnak tűnt, de nem volt jobb ötlet, így bevásárolunk hozzá…
Három bála kőzetgyapot, párazáró fólia, ragasztószalag és a többi szükséges dolog. Ja meg alá még a zajcsillapító öntapadós bitumenlapok. Amik egyébként szépen tették a dolgukat, youtube-ra fel is tettük, hogy működik.😄
Összesen ezek a tévedések jópár tízezer forintot jelentettek, amelyeknek egy részét szerencsére sikerült eladni, vagy visszavinni az üzletbe, mikor újraterveztünk.
A tévedések kijavítása
Benne vagyunk lakóautós Facebook csoportokban, ahol az emberek nagyrészt segítik egymást, így kaptunk mi is egy kis súgást, anyagbeszerzést, tippeket, részletes útmutatásokat a B tervhez. Nem kellett túl sokáig győzködni minket, de valószínűleg eszünkbe sem jutott volna magunktól az ötlet. Valamiért a mi neten látott tapasztalataink alapján nem olyan népszerű (külföldön inkább), a Kaiflex nevű zárt cellás szigetelőanyag, amit különböző területeken alkalmaznak szigetelésre. Szimpatikusnak tűnt első blikkre, és a kontaktunk beszámolója alapján (aki jópár évvel ezelőtt ezzel szigetelte a saját lakóját) jó szolgálatot is tesz. Némi egyeztetés után be is szereztük a hozzávalókat, és nekiláttunk a munkának.
Amit természetesen az egyik tévedés kijavításával kellett kezdeni.
A már felragasztott bitumenlapok ugyan feleslegesek voltak, de nem feltétlenül akartunk volna tőle megválni, ha nem tartunk attól, hogy egy idő után ledobja magát a furgon oldaláról, magával rántva az új szigetelőanyagunkat is. Így aztán a szigetelést elég lehangolóan, a korábban első lépésnek hitt zajcsökkentő lapok levakargatásával kezdtük el…. Mindig csak ez a kapargatás. 😅
További melléfogás
Jelentkezett a vízrendszerünk megtervezése és megvásárlása kapcsán, mivel úgy gondoltuk, hogy a nagy áruház mindig több lehetőséget rejt magában, és figyelnek arra, hogy az alkatrészek kompatibilisek legyenek egymással. Így megvettük egy nagyobb barkácsboltban a szükségesnek vélt lefolyót és a csődarabok egy bizonyos részét is. Később persze rájöttünk, hogy sokkal több lehetőséget kínál egy szakbolt.
Ez ugyan nem jelentős kiadás, vagy veszteség, de mi sokat tanultunk belőle.
A tévedések összege
Körülbelül 60 ezer forint volt, amit eltapsoltunk a mi magunk meggondolatlan vargabetűire. Ennek kb a felét sikerült visszahoznunk eladással, vagy visszavitellel. Ez még nem tragikus így, valószínű, hogy lesz több is. De ha adhatnék magunknak egy tanácsot, akkor az az lenne, hogy:
Sokkal több lakóautó építős videót nézz meg, ÉS HALLGASS AZ OKOSAKRA!
Értem ezalatt a mérnökünket, meg egy olyan „mentort”, aki már épített, használja, és jó szívvel ajánlja a saját megoldását.
Nektek milyen tapasztalatotok van a lakóautók szigetelésével, építés során felmerülő kerülőkkel, zsákutcákkal kapcsolatban?
Milyen tanácsod, tipped, vagy szabályod, amit szívesen megosztanál azokkal, akik most vágnak bele?
Pingback: Lakóautó szigetelés - Furgonból lakóautót otthon - KalandKalap
Sziasztok!
Szimpatikus pár vagytok, nagyon szeretjük a videóitokat. Esténként Titeket nézünk! 🙂
Mi is lakóautó (át)építésben vagyunk. Sok ötletetek hasznos volt az eddigiek során is.
Ezzel kapcsolatban van most is egy kérdésünk.
Látjuk, hogy sokan használják ezt a típusú dízelfűtést, ami Nektek is van.
Ti hol vettétek?
Szép napot!
Zsófi és Gábor
Sziasztok! Örülünk, hogy tetszenek a videók, hasznosak a tartalmak
Az állófűtést egy szakemberen keresztül szereztük be, aki történetesen egyik cimboránk,
egyébként simán rendelhető is, nekünk orosz van, 2kW-os a linken megtalálod.
https://autoterm-hungary.hu/allofutesek_es_alkatreszeik/allofutesek_gepjarmuvekbe
Sokan használnak kínait is, az némiképp olcsóbb, sokaknak zavartalanul működik, viszont találkoztunk olyan párossal (akik szintén barátaink 😀 ), akiknek elég hamar bekrepált. Nekünk az orosz bejött, jó szívvel ajánljuk 🙂
Ha kérdésetek lenne még, írjatok bátran!
Sziasztok!
Köszönjük szépen.
Több véleményt meghallgatva mi is az orosz mellett döntöttünk.
Meg is rendeltük. Végül a 4 kW-osat, mivel a mi autónk nagyobb, és biztosra akartunk menni.
Szuper, használjátok örömmel, de minél kevesebbszer legyen rá szükség, ezt kívánjuk